Asistență si reprezentare juridică pentru achiziția unei linii automate complete de ambalare a profilelor din aliaje de aluminiu. Proiectul în valoare de 6.500.000 euro este în curs de derulare, făcând parte din grantul Innovation Norway, având la bază o schemă complexă de finanțare din punct de vedere al capitalului propriu și bancar, urmată de proceduri de rambursare specifice granturilor norvegiene. În cursul proiectului au fost negociate contracte de achiziție transfrontaliere, dar și o serie de opțiuni internaționale de securitate financiară, cum ar fi e.g. plata în avans garantată cu scrisori de garanție bancară (APG), acreditive bancare (L/C), garanții de bună execuție (performance bond).
Asistență și reprezentare juridică pentru achiziția unei (1) instalații complete de extruziune. Proiectul în valoare de 9.600.000 EUR a presupus finanțări complexe, respectiv facilitate de credit pentru investiții combinată cu credit furnizor garantat cu bilete la ordin internaționale. În cursul proiectului au fost negociate mai multe opțiuni internaționale de securitate financiară, cum ar fi e.g. scrisorile de garanție bancară pentru plata în avans (BGL); acreditive bancare (L/C); garanții de bună execuție pentru buna execuție a indicatorilor contractuali de performanță și a KPI-urilor; bilete la ordin internaționale.
Asistență juridică și reprezentare în colaborare cu Ernst & Young România cu privire la un control fiscal de fond având ca obiect impozitul pe profit și taxa pe valoarea adăugată. Suma obligațiilor fiscale suplimentare stabilite de organele de control fiscal depășește 5.300.000 euro (obligații fiscale principale si accesorii). Pentru obligațiile fiscale accesorii s-a obținut o facilitate fiscală, respectiv amnistie, urmată de anularea penalităților. În urma amnistiei și a contestației administrative admise parțial de DGSC, obligațiile fiscale suplimentare au fost reduse la mai puțin de 1.300.000 EUR. Pentru această sumă, procedurile judiciare sunt în curs de desfășurare.
Asistența si reprezentarea juridica a unui client cu peste 300 de angajați cu privire la demiterea disciplinara a Directorului General conform art. 61 lit. a) coroborat cu art. 248 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările si completările ulterioare, deciziile de sancționare disciplinara prezentând un risc pecuniar cumulat de peste 400.000 euro. Deciziile au fost contestate în instanță, atât acțiunea cât și apelul fiind respinse definitiv.
Asistență juridică și reprezentare în colaborare cu Deloitte România cu privire la un număr de patru (4) controale vamale ulterioare efectuate de Direcția Generală Vamală Craiova, care au avut ca scop verificarea importurilor de cabluri de fibră optică din SUA și reclasificarea tarifară a acestora. Cuantumul obligațiilor fiscale suplimentare stabilite de organele de control vamal ulterioare depășește 1.800.000 euro (obligații fiscale principale și accesorii). Atât pentru obligațiile fiscale principale, cat si pentru accesorii, s-a obținut o facilitate fiscala, respectiv eșalonarea la plata. În prezent, actele administrativ-fiscale prin care au fost stabilite obligațiile fiscale suplimentare fac obiectul a patru dosare de contencios fiscal, ambele aflate pe rolul instanțelor de fond. În unul dintre dosare a fost admisă cererea de sesizare a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în vederea pronunțării cu titlu preliminar asupra interpretării unor dispoziții comunitare în legătură cu legislația vamală.
Asistenta si reprezentare pentru un client cu peste 300 de angajați cu privire la reorganizarea societății si desființarea funcțiilor de conducere conform art. 65 și urm. din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările si completările ulterioare. Deciziile de concediere au avut un risc financiar cumulat de peste 288 000 EUR. Deciziile de concediere au fost contestate în instanță de către salariați, acțiunile și apelurile fiind respinse definitiv de către curtea de apel competentă.
Asistență juridică acordată unei societăți pe acțiuni cu peste 1200 de angajați cu privire la desfășurarea activității de muncă la domiciliu la nivelul personalului, conducerii și administratorilor TESA conform art. 33 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, art. 17 din Legea nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor COVID-19 pandemie, cu modificările si completările ulterioare atât coroborate cu prevederile art. 48 teza I din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările si completările ulterioare.
Asistență juridică pentru o societate cu răspundere civilă cu peste 300 de angajați cu privire la desfășurarea activității de muncă la domiciliu la nivelul personalului TESA și management conform art. 33 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, art. 17 din Legea nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei COVID-19, cu modificările si completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 48 teza I din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările si completările ulterioare.
Asistență juridică și reprezentare pentru un client cu peste 1200 de angajați din industria cablurilor energetice și de telecomunicații, cu privire la implementarea reducerii activității conform art. 52 alin. (1) lit. c), teza II coroborată cu art. 53 din Legea 53/2003 – Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare, ca urmare a legislației de prevenire a pandemiei COVID-19; implementarea actelor normative emise în contextul pandemiei la nivelul angajatorului.
Asistenta juridica si reprezentare pentru un client cu peste 900 de angajați din domeniul fabricării firelor metalice cu privire la întreruperea activității de implementare conform art. 52 alin. (1) lit. c), teza I coroborata cu art. 53 din Legea 53/2003 - Codul muncii, cu modificările si completările ulterioare, ca urmare a legislației de prevenire a pandemiei COVID-19; implementarea actelor normative emise în contextul pandemiei la nivelul angajatorului.
Asistență și reprezentare juridică a unui client cu peste 300 de angajați din industria pieselor și accesoriilor auto, cu privire la gestionarea unei greve spontane care a dus la sistarea producției. Asistența a inclus, printre altele, medierea conflictului colectiv de muncă, redactarea documentelor aferente și a avut ca rezultat reluarea producției.
Asistență și reprezentare juridică, contestarea și anularea hotărârilor emise în contextul reorganizării consiliului județean și desființării posturilor. Litigiul privea modificarea unilaterală a unui contract individual de muncă printr-un act administrativ și transformarea unei poziții contractuale într-o funcție publică. Deși într-o prima instanța a fost admisa nelegalitatea modificării unui contract individual de munca printr-un act administrativ, instanța de control judiciar a pronunțat o soluție unica in peisajul juridic contemporan (si care avem încredere ca va rămâne o soluție izolata) si a admis, in mod surprinzător, posibilitatea modificării unui contract individual de munca printr-un act administrativ unilateral (dispoziție unilaterala emisa in baza Legii nr. 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare).
Asistență și reprezentare juridică a unui angajator cu peste 1200 de angajați din industria cablurilor de telecomunicații în șase (6) negocieri colective. Asistența a inclus, printre altele, stabilirea strategiei și redactarea documentelor aferente procesului de negociere, respectiv întocmirea dosarului de înscriere la Inspectoratul Teritorial de Muncă în conformitate cu prevederile art. 143 din Legea nr. 62/2011 a dialogului social, cu modificările și completările ulterioare.
Asistență juridică și reprezentarea unui client în colaborare cu Deloitte România cu privire la un control fiscal substanțial privind taxa pe valoarea adăugată. Valoarea obligațiilor fiscale suplimentare stabilite de organele de control fiscal a depășit 1.400.000 euro (obligații fiscale principale și accesorii). Actele administrativ-fiscale prin care au fost stabilite obligațiile fiscale suplimentare au fost anulate de instanțele de contencios administrativ și fiscal, obținându-se reducerea obligațiilor fiscale de la 1.400.000 euro la mai puțin de 190.000 euro.
Asistență juridică privind reorganizarea unei cooperative meșteșugărești cu peste 100 de salariați și desființarea corelativă a posturilor în baza art. 65 din Legea 53/2003 - Codul muncii coroborat cu art. 51 din Decizia UCECOM nr. 11 din 12 decembrie 2006, republicată. Proiectul a reprezentat o provocare pentru instanță de judecată în ceea ce privește legislația specială care reglementează relațiile de muncă specifice sectorului meșteșugăresc și modul în care acestea intră în conflict cu prevederile Codului Muncii. Hotărârile definitive au avut la bază art. 278 din Codul muncii și principiul ierarhizării actelor normative, caracterul de drept comun al Codului muncii, dar și prevederile Deciziei UCECOM nr. 11/2006.
Asistenta juridica privind achiziția unei (1) prese de extruziune aluminiu 32/35 MN "sistem de încărcare frontala cu cursa scurta" aluminiu. Proiectul în valoare de 5.400.000 euro a fost unul extrem de complex, făcând parte dintr-un grant european și implicând dublă finanțare din punct de vedere al capitalului propriu și bancar, urmată de proceduri de rambursare specifice fondurilor UE. În cursul proiectului au fost negociate mai multe opțiuni internaționale de securitate a plății, cum ar fi, de exemplu, scrisorile de garanție bancară pentru plata în avans (BGL); acreditive bancare (L/C) și garanții de bună execuție pentru buna executare a indicatorilor contractuali de performanță și a KPI-urilor.
Asistență și reprezentare juridică a unui angajator cu peste 250 de angajați din industria aluminiului în șaisprezece (16) negocieri colective. Asistența a inclus, printre altele, stabilirea strategiei și redactarea documentelor aferente procesului de negociere, respectiv întocmirea dosarului de înscriere la Inspectoratul Teritorial de Muncă în conformitate cu prevederile art. 143 din Legea nr. 62/2011 a dialogului social, cu modificările și completările ulterioare, respectiv art. 110 din legea 367/2022 privind dialogul social, cu modificările și completările ulterioare.
Asistență juridică proiect greenfield cu o valoare de peste 3 000 000 EUR, care a inclus e.g. înființarea societății, achiziționarea terenului, obținerea autorizațiilor de construire, a sediului și a instalațiilor de producție, întocmirea și înregistrarea contractelor individuale de muncă și a documentelor aferente, obținerea autorizațiilor/permiselor de muncă pentru angajații străini.